Kaikki kokoelmat
Myyminen
Myy helposti -palvelu
Myy helposti: Kirppismestari hylkäsi tuotteen, joka oli mielestäni hyväkuntoinen
Myy helposti: Kirppismestari hylkäsi tuotteen, joka oli mielestäni hyväkuntoinen

Kirppismestarit saavat rahaa vain myydyistä tuotteista, joten heillä on myyjän kanssa yhteinen motiivi. Lue lisää artikkelistamme.

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli viikko sitten

Kirppismestarit käyvät läpi Myy helposti -myyntitavalla myyntiin lähetetyt tuotteet ja hyväksyvät myyntiin sellaiset tuotteet, jotka ovat ehtojemme mukaisia. Mikäli kirppismestari havaitsee, ettei lähetetty tuote täytä näitä ehtoja, on ohjeistuksena hylätä kyseinen tuote.

Myyntiin perustettavan tuotteen tulee olla:

  1. Puhdas (ei tahroja tai pinttymiä)

  2. Ehjä (reikiintynyt, itse paikattu, korjattu tai muuten muokattu tuote ei sovellu myytäväksi)

  3. Raikkaan tuoksuinen (tuotteen paha haju johtaa palautukseen ostajan toimesta)

  4. Kuulua Vähänkäytetty.fi-palvelussa myytäviin tuotekategorioihin

Tuotteiden hylkäämisessä painavat perusteet

Kirppismestarit saavat tehtäväänsä aina koulutuksen toimestamme, joten heillä on kattava näkemys siitä, millaiset tuotteet kuuluukin hylätä myynnistä. Tuotteiden huvikseen hylkääminen ei ole kenenkään etu, sillä kirppismestarit ansaitsevat myyjien tavoin rahaa vain myydyistä tuotteista – eivät hylätyistä.

Myöskään Vähänkäytetyllä ei ole mitään motiivia hylätä tuotteita, jotka ovat myyntikuntoisia, sillä palvelumme perustana on se, että myyntikuntoisia myytäviä tuotteita olisi mahdollisimman paljon.

Aina, jos tuote on hylätty kirppismestarin toimesta, uskomme taustalla olevan perustellut ja painavat syyt. On nimittäin kaikkien osapuolten etu, että hyväkuntoiset tuotteet päätyvät myyntiin. Jos tuotteesi on siis hylätty, on näin tapahtunut syystä.

Kirppismestari toimii myös myyjän eduksi

Kirppismestarin yksi tärkeimmistä tehtävistä tuotteiden valokuvaamisen, hinnoittelun ja tuotetietojen antamisen lisäksi on myyntiin kelpaamattomien tuotteiden karsinta. Lähestulkoon jokaisessa myyntierissä on jonkin verran myyntiin kelpaamattomia tuotteita. Kirppismestari pitää huolen, että tuotteet jotka ovat huonokuntoisia tai joiden myyntipotentiaaliin hän ei usko, jäävät lisäämättä myyntiin. Kirppismestari säästää tällaisessa tilanteessa omaa aikaansa sekä molempien osapuolien rahaa.

Vähänkäytetyn myyjältä jokaisesta myyntiin lisätystä tuotteesta veloittamaa 1,49 € logistiikkamaksua ei veloiteta tuotteista, jotka kirppismestari harkintansa mukaan hylkää. Turhat kulut jäävät siis syntymättä tuotteiden karsimisen seurauksena.

Kirppismestarit ansaitsevat myyjien tavoin ainoastaan onnistuneesta myynnistä. Tämän vuoksi on täysin perusteltua päättää hylätä tuote, jonka myyntipotentiaaliin kirppismestari ei usko.

Koska kirppismestari ovat myös ihmisiä, niin virhearvioille on toki aina mahdollisuus. Pyrimme jatkuvasti kouluttamaan kirppismestareitamme paremmiksi tuotteiden arvioitsijoiksi, valokuvaajiksi ja hinnoittelijoiksi. Jokainen tekee kuitenkin varmasti parhaansa jokainen päivä.

Saanko hylätyt tuotteet/tuotteen takaisin itselleni?

Olet valinnut tuotteita lähettäessäsi, että haluatko lunastaa hylätyt tuotteet takaisin vaiko et. Tuossa yhteydessä tehty päätös on sitova. Jos olet valinnut lunastavasi hylätyt tuotteet takaisin, lähettää kirppismestari nämä sinulle. Muussa tapauksessa kirppismestari lähettää tuotteet varastollemme, josta ne toimitetaan kierrätykseen. Lue aiheesta lisää tästä artikkelista.

Olemme saaneet joitakin palautteita siitä, että kirppismestarimme ottaisivat hylkäämiään tuotteita itselleen ja motiivi hylkäämiseen olisi osin tässä. Näin ei missään tapauksessa ole. Jokainen hylätty tuote, jota myyjä ei ole päättänyt myyntierän ilmoituksen yhteydessä lunastaa itselleen, lähetetään kirppismestarin toimesta meidän varastollemme, josta tuote kierrätetään.

Vastasiko tämä kysymykseesi?