Kaikki kokoelmat
Myyminen
Myy helposti -palvelu
Myy helposti: Tuotteiden pakkaaminen ja lähettäminen
Myy helposti: Tuotteiden pakkaaminen ja lähettäminen

Artikkelissa kerromme tuotteiden lähettämisestä ja pakkaamisesta Myy helposti -palvelun kautta myytäville tuotteille.

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli viikko sitten

Myyntierän ilmoittamisen jälkeen on aika lähettää paketti meille! Lähetäthän tuotteet 14 vuorokauden kuluessa myyntierän ilmoittamisesta.

Lähettäjä on vastuussa paketin sisällön pakkaamisesta siten, että se kestää normaalin kuljetuksen ja kestää normaalia kuljetusrasitusta. Tutustuthan kuljetusehtoihimme.

Seuraathan tarkasti pakkaamista ja lähettämistä koskevia ohjeita! Näin takaat sujuvuuden lähetyksesi käsittelemisessä.

Pakkausohje

Myy helposti -mallissa myyntierä = yksi paketti. Jos sinulla tulee tuotteita myyntiin siten, että lähetät ne useammassa laatikossa, huomioithan ilmoittavasi jokaisen paketin omana myyntieränään.

Ethän pakkaa tuotteita sisäkkäin: älä esimerkiksi laita myyntiin tulevan repun sisään muita myyntiin tulevia tuotteita.

Pakkaathan tuotteesi pahvilaatikkoon. Tärkeää on, että olet pakannut tuotteet puhtaaseen, ehjään ja huolellisesti suljettuun pakkaukseen, jolloin varmistat osaltasi myyntierän saapumisen meille hyväkuntoisena.

Mikäli sinulla ei ole sopivaa pahvilaatikkoa, voit hankkia esimerkiksi pahvisia muuttolaatikoita tätä käyttöä varten. Näitä myydään useissa tavarataloissa.

Huom! Jos käytät kierrätettyä laatikkoa, poista tai suttaa mustaksi kaikki vanhat lähetystarrat ja viivakoodit sekaannusten välttämiseksi!

Laita paketin sisään ennen sen sulkemista lappu, jossa on myyntierän tunnus. Kirjoita kyseinen tunnus myös paketin päälle! Myyntierän tunnus on toimitettu sinulle sähköpostitse, kun olet saanut meiltä lähetysohjeet myyntierän ilmoituksen jälkeen.

Eli:

  • Pakkaa myyntierä pahvilaatikkoon.

  • Varmista, että myyntierän sisällä on lappu, jossa on myyntierän tunnus.

  • Älä laita pakkausta liian täyteen, jotta se kestää kuljetuksen ajan.

  • Sulje pahvilaatikko huolellisesti teipillä.

  • Kirjoita pakkauksen päälle myyntierän tunnus.


Lähetysohje

Pakattuasi tuotteet, voit lähettää ne Postin toimipisteessä TAI Postin pakettiautomaatin kautta. Sinun ei tarvitse maksaa postikuluja lähettäessäsi pakettia, vaan nämä sisältyvät Myy helposti -palvelun hinnoitteluun.

Postin toimipisteen kautta lähettäminen

Lähetykseen tarvitset vain sähköpostitse saamasi lähetystunnuksen. Muita tietoja, kuten osoitetta, ei tarvita.

Postin automaatin kautta lähettäminen

Löydät ohjeen automaatin kautta lähettämiseen tästä artikkelistamme.

Tuotteiden saavuttua meille

Kun lähetyksesi on saapunut lajittelukeskukseemme, ilmoitamme asiasta sinulle sähköpostitse. Seuraavaksi tuotteet tarkistetaan, hinnoitellaan ja kuvataan kirppismestarimme toimesta. Tämän jälkeen kirppismestari toimittaa tuotteesi verkkokauppamme varastolle, jossa ne julkaistaan myyntiin.

Noin 4-5 viikon päästä siitä, kun lähetit tuotteesi meille, ovat ne myynnissä Vähänkäytetty.fi-palvelussamme! Tämä aika on viitteellinen, joten ethän huolestu, mikäli aika ylittyy. Se tarkoittaa vain sitä, että varastolla on ruuhkaa.


Usein kysytyt kysymykset

Miten voin seurata lähetykseni kulkua teille?

Voit seurata lähetystäsi Postilta / Matkahuollolta saamasi lähetystunnuksen avulla. Lähetystunnus on annettu sinulle paketin lähettämisen yhteydessä.

Mistä tiedän, että olette saaneet pakettini perille?

Kun seurantatietojen mukaan lähetys on palautettu lähettäjälle tai on matkalla kohdemaahan, se tarkoittaa, että lähetys on saapunut varastollemme ja jonottaa julkaisua myyntiin.

Miksi lähetyksenseurannassa lukee, että lähetykseni on palautettu lähettäjälle?

Mikäli myyntieräsi on vasta matkalla meille ja seuranta kertoo lähetyksen olevan palautettu lähettäjälle, etenee lähetyksesi tavanomaisen lähetysprosessimme mukaisesti. Kyse on Postin järjestelmän ominaisuudesta, jolloin pakettisi lähtiessä kohti varastoamme, kirjautuu tällainen käsittelyvaihe Postin tietoihin. Lähetyksesi ei todenmukaisesti ole palautumassa sinulle, vaan matkalla varastollemme!

Voiko tuotteet lähettää Budbeen kautta?

Budbee ei kuulu toistaiseksi toimitustapoihimme.

Voinko pakata tuotteet muovipussiin?

Kokemuksemme mukaan muovipussit eivät kestä Myy helposti -palvelumme kuljetusketjussa tarkoituksenmukaisesti. Tästä johtuen pyydämme pakkaamaan tuotteet pahvilaatikkoon. Ethän siis lähetä tuotteita meille muovipusseissa tai muissakaan vastaavissa pakkauksissa, vaan käytät pahvilaatikoita.

Mitä jos kaikki tuotteet eivät mahdu yhteen laatikkoon?

Mikäli myyntieräsi kaikki tuotteet eivät mahdu nyt sinulla olevaan laatikkoon, niin hankithan riittävän suuren laatikon, johon voit pakata tuotteesi. Isoja pahvilaatikoita myydään esimerkiksi Rustassa ja Clas Ohlsonilla.

Toki jos myyntieräsi on niin suuri, että voit ilmoittaa tuotteet useammassa myyntierässä (vähintään 20 tuotetta per myyntierä), suosittelemme toimimaan näin.

Vastasiko tämä kysymykseesi?