Artikkelin sisältö
REKLAMAATIO VAI TUOTTEEN PALAUTUS?
Milloin on kyse tuotteen reklamaatiosta?
Tuotereklamaatio tulee tehdä, mikäli tuote...
on likainen
haisee
on rikkinäinen
ja siitä annetut tiedot eivät vastaa todellista tuotteen kuntoa
Milloin on kyse tuotteen palauttamisesta?
Mikäli tuote ei muista syistä vastaa toivottua etkä siksi halua pitää tuotetta, on kyse tuotteen palauttamisesta. Tuotepalautukseksi luetaan esimerkiksi seuraavat tilanteet, joissa tuote...
ei ole sopivan kokoinen, näköinen tai värinen
ei vastaa ajattelemaasi käyttötarkoitusta.
Mikäli esimerkiksi myyntikuvien perusteella jokin vaate on näyttänyt kirkkaamman siniseltä kuin luonnossa, etkä siksi halua tuotetta pitää, on kyse tuotepalautuksesta.
Mikäli tilanteessasi on kyse tuotepalautuksesta, tutustuthan palautusohjeisiimme.
Jos puolestaan on kyse reklamaatiosta, löydät alta ohjeistukset reklamaation tekemiseen.
MITEN TUOTTEEN REKLAMAATIO TEHDÄÄN?
Voit tehdä reklamaation ottamalla yhteyttä chat-palveluumme sivun oikeasta alareunasta tai täyttämällä tämän lomakkeen. Chat-palvelu on nopein kanava olla yhteydessä meihin!
Reklamaation tekeminen lomakkeella
Mikäli valitset tehdä reklamaation lomakkeella, toimi seuraavasti:
kerro ensin palautettavien tuotteiden määrä
määrän kerrottuasi lomakkeelle avautuu omat kentät kunkin palautettavan tuotteen tuotenumerolle sekä palautuksen syylle
valitse Palautuksen syy -kenttään Tuote viallinen, teen reklamaation
kerro lisätietoja viasta Reklamaation kuvaus -kenttään
ota reklamoitavasta tuotteesta kuva, josta syy/virhe käy ilmi ja lisää se lomakkeelle liitteeksi
täytä muut, vähintään pakolliset *-merkillä merkityt kentät
lähetä lomake
USEIN KYSYTTYÄ REKLAMAATIOISTA
Maksaako reklamoitavien tuotteiden lähettäminen takaisin teille?
Mikäli ostamasi tuote on reklamoitu ja se lähetetään takaisin meille, ei tästä koidu sinulle kuluja. Me vastaamme lähetyskuluista puolestasi.
Jos lähetät tuotepalautuksia samassa lähetyksessä reklamoitavan tuotteen kanssa, on koko lähetyksen toimittaminen meille maksutonta. Suosittelemme pakkaamaan lähetyksesi aina yhteen pakkaukseen.
____
Lähetyksessäni on reklamoitavia JA palautettavia tuotteita. Täytänkö lomakkeen erikseen molemmista?
Ei tarvitse, riittää kun lomakkeen täyttää kerran. Kirjaa tällöin Asiani koskee -kenttään Tuotepalautusta ja Palautuksen syy -kenttään Muu syy.
Kirjatessasi palautettavia tuotteita tuotekoodeineen, voit merkitä tuotteen tietojen perään REKLAMOITAVA tai PALAUTUS. Näin tiedämme käsitellä ilmoituksesi oikein.
Muistathan aina valokuvata reklamoitavat tuotteet.
____
Voinko lähettää palautettavia ja reklamoitavia tuotteita samassa lähetyksessä teille?
Kyllä voit! Muistathan vain täyttää lomakkeen ohjeidemme mukaisesti. Tällöin lähetyksesi on maksuton, sillä reklamoitavissa tuotteissa me vastaamme lähetyskuluista puolestasi.
____
Voinko lähettää ostamani ja reklamoimani tuotteen teille samassa lähetyksessä, jossa lähetän omia tuotteitani myyntiin?
Tämä ei ole mahdollista.