Kaikki kokoelmat
Ostaminen
Ongelmatilanteet
Ostaminen: Ostamani tuote on viallinen tai ei vastaa kuvausta
Ostaminen: Ostamani tuote on viallinen tai ei vastaa kuvausta

Myytävien tuotteiden tulee olla hajuttomia, puhtaita ja ehjiä. Mikäli tilaamasi tuote on viallinen, pyydämme reklamoimaan tuotteen.

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli viikko sitten

Artikkelin sisältö


REKLAMAATIO VAI TUOTTEEN PALAUTUS?

Milloin on kyse tuotteen reklamaatiosta?

Tuotereklamaatio tulee tehdä, mikäli tuote...

  • on likainen

  • haisee

  • on rikkinäinen

  • ja siitä annetut tiedot eivät vastaa todellista tuotteen kuntoa

Milloin on kyse tuotteen palauttamisesta?

Mikäli tuote ei muista syistä vastaa toivottua etkä siksi halua pitää tuotetta, on kyse tuotteen palauttamisesta. Tuotepalautukseksi luetaan esimerkiksi seuraavat tilanteet, joissa tuote...

  • ei ole sopivan kokoinen, näköinen tai värinen

  • ei vastaa ajattelemaasi käyttötarkoitusta.

Mikäli esimerkiksi myyntikuvien perusteella jokin vaate on näyttänyt kirkkaamman siniseltä kuin luonnossa, etkä siksi halua tuotetta pitää, on kyse tuotepalautuksesta.

Mikäli tilanteessasi on kyse tuotepalautuksesta, tutustuthan palautusohjeisiimme.

Jos puolestaan on kyse reklamaatiosta, löydät alta ohjeistukset reklamaation tekemiseen.


MITEN TUOTTEEN REKLAMAATIO TEHDÄÄN?

Voit tehdä reklamaation ottamalla yhteyttä chat-palveluumme sivun oikeasta alareunasta tai täyttämällä tämän lomakkeen. Chat-palvelu on nopein kanava olla yhteydessä meihin!

Reklamaation tekeminen lomakkeella

Mikäli valitset tehdä reklamaation lomakkeella, toimi seuraavasti:

  • kerro ensin palautettavien tuotteiden määrä

  • määrän kerrottuasi lomakkeelle avautuu omat kentät kunkin palautettavan tuotteen tuotenumerolle sekä palautuksen syylle

  • valitse Palautuksen syy -kenttään Tuote viallinen, teen reklamaation

  • kerro lisätietoja viasta Reklamaation kuvaus -kenttään


  • ota reklamoitavasta tuotteesta kuva, josta syy/virhe käy ilmi ja lisää se lomakkeelle liitteeksi

  • täytä muut, vähintään pakolliset *-merkillä merkityt kentät

  • lähetä lomake


USEIN KYSYTTYÄ REKLAMAATIOISTA

Maksaako reklamoitavien tuotteiden lähettäminen takaisin teille?

Mikäli ostamasi tuote on reklamoitu ja se lähetetään takaisin meille, ei tästä koidu sinulle kuluja. Me vastaamme lähetyskuluista puolestasi.

Jos lähetät tuotepalautuksia samassa lähetyksessä reklamoitavan tuotteen kanssa, on koko lähetyksen toimittaminen meille maksutonta. Suosittelemme pakkaamaan lähetyksesi aina yhteen pakkaukseen.


____

Lähetyksessäni on reklamoitavia JA palautettavia tuotteita. Täytänkö lomakkeen erikseen molemmista?

Ei tarvitse, riittää kun lomakkeen täyttää kerran. Kirjaa tällöin Asiani koskee -kenttään Tuotepalautusta ja Palautuksen syy -kenttään Muu syy.

Kirjatessasi palautettavia tuotteita tuotekoodeineen, voit merkitä tuotteen tietojen perään REKLAMOITAVA tai PALAUTUS. Näin tiedämme käsitellä ilmoituksesi oikein.

Muistathan aina valokuvata reklamoitavat tuotteet.

____

Voinko lähettää palautettavia ja reklamoitavia tuotteita samassa lähetyksessä teille?

Kyllä voit! Muistathan vain täyttää lomakkeen ohjeidemme mukaisesti. Tällöin lähetyksesi on maksuton, sillä reklamoitavissa tuotteissa me vastaamme lähetyskuluista puolestasi.

____

Voinko lähettää ostamani ja reklamoimani tuotteen teille samassa lähetyksessä, jossa lähetän omia tuotteitani myyntiin?

Tämä ei ole mahdollista.

Vastasiko tämä kysymykseesi?