Artikkelin sisältö


Ennen tuotteiden lähettämistä

Kun olet saanut asiakaspalvelultamme viestin sähköiseen tarkistukseen lähettämäsi myyntierän hyväksymisestä, tulee paketti seuraavaksi toimittaa kuljetukseen. Huomaathan, ettet voi lähettää meille tuotteitasi ennen kuin olet saanut tiedon, että myyntieräsi on sähköisesti tarkistettu ja hyväksytty.

Asiakaspalvelultamme hyväksytyn myyntierän merkiksi saamasi viesti tulee sähköpostitse otsikolla “Tuotteesi on tarkistettu”, ja se sisältää:

  • Postin ja Matkahuollon sopimustunnuksen. Sopimustunnuksen avulla voit lähettää myyntieräsi varastollemme maksuttomana asiakaspalautuksena. Erillistä lähetysosoitetta et tarvitse, vaan sopimustunnuksen avulla lähetys ohjautuu meille.

  • Matkahuollon henkilökohtaisen aktivointikoodin, jota tarvitset, mikäli lähetät pakettisi Matkahuollon avulla.

  • Matkahuollon monikollikoodin.


Alla kerromme kuinka näitä hyödynnetään myyntierän lähettämiseksi.

Myyntierän pakkaaminen

Varmistathan ennen tuotteiden lähettämistä, että olet pakannut myyntieräsi pakkausohjeidemme mukaisesti.

Suosittelemme pakkaamaan tuotteet kuitenkin aina mahdollisuuksien mukaan yhteen pahvilaatikkoon. Näin tuotteesi tulevat varmasti samalla kertaa myyntiin. Tarvittaessa tuotteet voi pakata myös useampaan laatikkoon tai pakkaukseen.

Miten lähetän tuotteet?

Voit lähettää myyntieräsi meille...

  • MATKAHUOLLON KAUTTA

    Myyntierä pakattu yhteen laatikkoon:
    Ota matkaasi Matkahuollon henkilökohtainen aktivointikoodi ja Matkahuollon asiakaspalautuskoodi.


    Myyntierä pakattu useampaan laatikkoon:

    Matkahuollon monikollikoodi on toimitettu sinulle sähköpostitse myyntieräsi sähköisen tarkistamisen jälkeen. Viestissä koodia sanotaan nimellä "Matkahuollon monikolli-asiakaspalautuskoodi".

    Varmistathan, että mennessäsi lähettämään pakettia sinulla on mukanasi:

    • Matkahuollon asiakaspalautuskoodi,

    • Matkahuollon henkilökohtainen aktivointikoodi ja

    • Monikollikoodi

      HUOM! K-Markettien ja R-Kioskien yhteydessä toimivat Matkahuollon toimipisteet eivät toistaiseksi voi vastaanottaa monikollilähetyksiä. Jos myyntieräsi on pakattu useampaan kuin yhteen laatikkoon, valitsethan jonkin muun Matkahuollon toimipisteen.


  • POSTIN TOIMIPISTEEN KAUTTA
    Otathan matkaasi sopimustunnuksen, joka on toimitettu sinulle sähköisen tarkistuksen jälkeen sähköpostitse.

  • POSTIN PAKETTIAUTOMAATIN KAUTTA

    Tutustu pakettiautomaatin lähetysohjeisiin täältä.


Usein kysytyt kysymykset

Kuinka pian tuotteet tulee lähettää teille myyntierän sähköisen hyväksymisen jälkeen?

Lähetäthän tuotteet meille 14 vuorokauden sisällä siitä, kun olet saanut viestin myyntierän sähköisestä hyväksymisestä.

Jos tämä aika on ylittynyt, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miten voin seurata lähetykseni kulkua teille?

Voit seurata lähetystäsi Postilta / Matkahuollolta saamasi lähetystunnuksen avulla. Lähetystunnus on annettu sinulle paketin lähettämisen yhteydessä.

Mistä tiedän, että olette saaneet pakettini perille?

Kun seurantatietojen mukaan lähetys on luovutettu vastaanottajalle tai on matkalla kohdemaahan, se tarkoittaa, että lähetys on saapunut varastollemme ja jonottaa julkaisua myyntiin.

Milloin lähettämäni tuotteet julkaistaan myyntiin?

Myy itse -palvelussa tuotteet tulevat myyntiin noin kahden viikon kuluttua siitä, kun olet lähettänyt tuotteet meille.

Lähetystenseurannan mukaan ette ole noutaneet lähetystäni Matkahuollolta?

Matkahuollon seurannassa voi näkyä, että pakettisi on Manttaalitiellä noutamattomana monta päivää. Tästä ei tarvitse huolestua ollenkaan: tuotteesi noudetaan kyllä varastollemme, eikä niitä palauteta sinulle noutamattomana lähetyksenä.

Mikäli lähetyksessä kestää huomattavan kauan (esimerkiksi reilusti yli kuukausi), niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voiko tuotteet lähettää Budbeen kautta?

Budbee ei kuulu toistaiseksi toimitustapoihimme.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?