Kaikki kokoelmat
Ostaminen
Ongelmatilanteet
Ostaminen: Sähköposti ei ole saapunut
Ostaminen: Sähköposti ei ole saapunut

Eikö tilausvahvistus tai toimitusilmoitus tullut perille? Menevätkö viestit roskaposteihin? Lue artikkelistamme vinkit asian korjaamiseksi!

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli viikko sitten

Sähköposti on tärkeää pitää ajan tasalla, jotta saat tilaamasi uutiskirjeet, tietoa kampanjoista ja uutuuksista sekä ilmoitukset tilisi tapahtumista. Tämän lisäksi salasanan unohtuessa sitä ei voi palauttaa sellaiseen sähköpostiosoitteeseen, joka ei ole enää voimassa.

Jos et ole saanut esimerkiksi tilausvahvistusta, toimitusilmoitusta tai myyntituottojen siirron vahvistuslinkkiä, tarkista ensimmäisenä seuraavat asiat:

  • Tarkista sähköpostisi Tarjoukset-kansio ja Roskaposti-kansio.

  • Voit etsiä viestiä myös sanalla "Vähänkäytetty".

  • Esimerkiksi Gmail voi ryhmitellä sähköpostivastaukset yhdeksi keskusteluksi siten, että uusin viesti näkyy alimpana, joten tarkista viestiketjut.

  • Mikäli sähköpostiosoite tulisi päivittää tai vaihtaa, lähetä meille viestiä. Tämä onnistuu helposti chatissa, joka löytyy sivun oikeasta alakulmasta.

Uutiskirje ei tule minulle, vaikka olen tilannut sen

Mikäli olet tilannut uutiskirjeemme etkä saa niitä sähköpostiisi, niin tässä vinkkejä asian korjaamiseksi:

  • Tarkista omalta tililtäsi, että sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla kohdasta “Yhteystiedot” ja että uutiskirje on tilattu kohdasta “Uutiskirjeet”.

  • Mikäli sähköpostiosoite tulisi päivittää tai vaihtaa, lähetä meille viestiä chatin kautta, niin päivitämme tietoihisi uuden sähköpostiosoitteesi. Chat löytyy sivun oikeasta alakulmasta.

  • Tarkista sähköpostisi Roskaposti-kansio, sillä välillä viestit saattavat päätyä sinne. Voit estää viestien ohjautumisen Roskaposti-kansioon, kun avaat viestin ja valitset sen asetuksista, ettei se ole roskapostia. Voit myös luokitella viestin lähettäjän luotettavaksi/turvalliseksi.

  • Gmailissa on lisäksi myös Tarjoukset-kansio, minne uutiskirjeet saattavat päätyä. Saat siirrettyä nämä ensisijaiseen kansioon valitsemalla sähköpostin ylälaidan valikosta kolme pistettä, sieltä siirrä kohteeseen ja lopulta voit valita kansioksi ensisijainen.

Onko sinulla ollut sähköpostiosoite Suomi24-palvelussa?

Suomi24-verkkopalvelun omistaja Aller on myynyt Suomi24-sähköpostipalvelunsa saksalaiselle Mailbox.orgille. Suomi24-sähköpostia käyttäville kauppa tarkoitti sitä, että postit siirtyivät Mailbox.orgin järjestelmään, mutta vain, jos käyttäjä muisti käydä rekisteröitymässä (maksulliseen) Mailboxiin 10.1.2020 mennessä.

Niille, jotka eivät käyneet rekisteröitymässä, tämä tarkoittaa sitä että koko sähköpostiosoite on poistunut käytöstä, eikä mitään sähköposteja voida toimittaa.

Mikäli olet Vähänkäytetty-tiliäsi perustaessasi antanut sähköpostiosoitteeksi Suomi24-osoitteen etkä ole hankkinut uutta maksullista palvelua, lähetä meille viestiä chatin kautta, niin päivitämme tietoihisi uuden sähköpostiosoitteesi. Chat löytyy sivun oikeasta alakulmasta.

Voit tarkistaa nykyisen sähköpostiosoitteesi omalta tililtäsi.

Mikäli et tiedä kuinka toimia tai sinulla on jotain muuta kysyttävää, asiakaspalvelumme auttaa mielellään. Voit keskustella chat-palvelumme kanssa tai laittaa sähköpostia.

Vastasiko tämä kysymykseesi?