Ostaminen: Palautus

Harkitsetko tilauksen palauttamista? Artikkelista löydät kuinka asiakaspalautus tehdään! Muistathan aina täyttää palautusilmoituksen.

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli viikko sitten

Artikkelin sisältö


Tutustuthan näihin palautusohjeisiin huolellisesti. Emme valitettavasti voi käsitellä asiakaspalautuksia, jotka on palautettu ilman sähköisen palautuslomakkeen täyttämistä tai vastoin antamiamme ohjeita.


OHJEET TUOTTEIDEN PALAUTTAMISEKSI

1. Täytä palautusilmoitus 15 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

2. Saat palautusohjeet sähköpostiisi 3 arkipäivän kuluessa palautusilmoituksen lähettämisestä.

3. Lähetä palautus ohjeiden mukaisesti 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen jättämisestä.

4. Palautus käsitellään ja palautettavat tuotteet maksetaan sinulle takaisin 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun palautus on saapunut varastollemme.

5. Tuotteiden/tuotteen palauttaminen maksaa 6,90€. Palautuskulut vähennetään palautettavasta summasta. Jos olet saanut kampanjan yhteydessä tai alennuskoodilla ilmaisen toimituksen, veloitamme palautuksen toimituskulut halvimman toimitustavan mukaan.

6. Reklamaatiotapauksessa palauttaminen on sinulle maksutonta.

7. Paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista! Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et pysty noutamaan pakettiasi ajoissa. Noutamattomasta tilauksesta peritään 19,90€ suuruinen käsittelymaksu.


USEIN KYSYTTYÄ TUOTTEIDEN PALAUTTAMISESTA

Olen palauttamassa tuotteita useammasta eri tilauksesta. Voinko laittaa nämä samaan lähetykseen? Paljonko palautusmaksu tällöin on?

Kyllä, voit pakata kaikki palauttamasi tuotteet samaan lähetykseen. Toimithan seuraavalla tavalla, jotta palautusmaksu 6,90 euroa veloitetaan tällaisesta lähetyksestä vain kerran:

  • täytä jokaisesta tilauksesta erikseen tuotepalautuslomake, johon täytät tiedot siitä, mitä tuotteita olet palauttamassa kyseisestä tilauksesta

  • kirjoita muiden tilausten, joista aiot myös palauttaa tuotteita samassa lähetyksessä, tilausnumerot kenttään "Muuta huomioitavaa".

  • täytä kyseinen palautuslomake kaikista tilauksista erikseen, jotka olet maininnut Muuta huomioitavaa -kentässä

  • näin tiedämme huomioida kaikkien ilmoittamiesi tilausten tulevan yhdessä ja samassa lähetyksessä

______

Ostin tuotesetin, mutta haluan palauttaa osan siihen kuuluneista tuotteista. Onnistuuko?

Tuoteseteistä tulee tällöin palauttaa kaikki siihen kuuluvat osat. Emme valitettavasti voi myydä tuotesetin tuotteita erikseen.

______


Olen palauttamassa useampia tuotteita, joiden joukossa on myös reklamoitava tuote tai tuotteita. Maksaako palauttaminen?

Reklamaatiotapauksissa vastaamme takaisinlähetyksen kuluista puolestasi. Vaikka paketti sisältäisikin siis myös muista syistä palautettavia tuotteita, on lähettäminen sinulle tällöin maksutonta.

______

Pitääkö palautettavat tuotteet pakata yhteen pakettiin? Vaikuttaako useampaan pakettiin pakkaaminen palautusmaksuun?

Pakkaathan lähetyksen mahdollisuuksien mukaan yhdeksi paketiksi. Mikäli kuitenkin joudut pakkaamaan palautuvat tuotteet useampaan pakettiin, ei tämä vaikuta palautusmaksuun.

Palautusmaksu on 6,90 euroa.

______

Tilaukseni toimitus oli ilmainen, koska minulla oli alennuskoodi. Maksaako palauttaminen silti?

Palautusmaksu on 6,90 euroa myös siinä tapauksessa, että sinulla on ollut maksuttomaan toimitukseen oikeuttava alennuskoodi käytössäsi tuotteita tilatessasi.

______

Mistä tiedän onko kyse tuotteen PALAUTUKSESTA vai REKLAMAATIOSTA?

Löydät TÄSTÄ ohjeistuksemme, jonka avulla voit selvittää onko kyse tuotteen palauttamisesta vai reklamaatiosta.

______

Mikä on palautusosoite, johon tuotteet palautetaan?

Tarkat palautusohjeet toimitetaan sinulle, kun olet tehnyt tässä artikkelissamme ohjeistetulla tavalla palautusilmoituksen. Näistä sinulle lähetettävistä palautusohjeista käy ilmi kaikki tarpeelliset tiedot palautuksen tekemiseksi!

Mikäli et ole saanut palautusohjeita sähköpostiisi, vaikka olet tehnyt palautusilmoituksen jo useita päiviä sitten, tarkistathan roskapostikansiosi.

______

En ole saanut palautusohjeita sähköpostiini, vaikka ilmoitin palautuksesta jo useita päiviä sitten.

Mikäli et ole saanut palautusohjeita sähköpostiisi, vaikka olet tehnyt palautusilmoituksen jo useita päiviä sitten, tarkistathan roskapostikansiosi sekä Tarjoukset-kansion. Joissakin tapauksissa viestimme saatavat päätyä sinne.

Mikäli et löydä viestiämme myöskään roskapostikansiostasi tai muista sähköpostilaatikkosi alakansioista, otathan yhteyden asiakaspalveluumme, niin katsotaan asiaa lähemmin.


PALAUTUSTA KOSKEVAT ERIMIELISYYDET

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


hakusanat artikkelille: postimaksu, palautusmaksu, maksaako palautus, palauttamisen hinta

Vastasiko tämä kysymykseesi?